Например, у буржуев (ФРГ) — http://russianplanes.net/airline/2150(и не только) на регулярке
http://aviahistory.ucoz.ru/index/0-268 вот здесь напереводил про Як-40 в ИталииВ Италии пытались эксплуатировать, только не в курсе — успели выйти на линии или всё закончилось раньше, чем у ФРГ
Назрел такой вопрос: в каких странах ВД (и не только) на регулярке эксплуатировался Як-40?
A total of 130 were exported to Afghanistan, Angola, Bulgaria, Cambodia, Cuba, Czechoslovakia, Equatorial Guinea, Ethiopia, Germany, Honduras, Hungary, Italy, Laos, Madagascar, Philippines, Poland, Syria, Vietnam, Yugoslavia and Zambia.
http://en.wikipedia.org/wiki/Yakovlev_Yak-40
In total 1011 Yak-40's were built of which 123 were exported. Exports were specified as: Afghanistan 3, Czechoslovakia 26, Madagascar 2, Yugoslavia 6, Angola 5, Equatorial Guinea 2, Poland 19, Zambia 2, Bulgaria 13, Ethiopia 1, Syria 7, Cambodia 3, Hungary 1, Vietnam 8, Cuba 17, Italy 3, West Germany 5.
http://forums.airbase.ru/2003/01/t2312--yak-40-serijnye-nomera.html
Скорее всего тут имеется ввиду ВВС...Poland 19
Скорее всего тут имеется ввиду ВВС...
The first Yak-40 was introduced into Polish in 1973. The only Yak-40 is not used in the military. Aircraft Yak-40 No. 9230224 was purchased by the Union Aerospace and motor.
In 1988. five aircraft Yak-40 was leased from 36 SPLTr to LOT Polish Airlines to carry passengers on short-haul routes in Europe.
ze-dan, интересно.
А откуда у вас данные по годам поставки и возврата самолётов в ФРГ?