Boeing Statement on 737 MAX Certification and Return to Service
CHICAGO, May 16, 2019 – Boeing has completed development of the updated software for the 737 MAX, along with associated simulator testing and the company’s engineering test flight. To date, Boeing has flown the 737 MAX with updated MCAS software for more than 360 hours on 207 flights.
Boeing is now providing additional information to address Federal Aviation Administration (FAA) requests that include detail on how pilots interact with the airplane controls and displays in different flight scenarios. Once the requests are addressed, Boeing will work with the FAA to schedule its certification test flight and submit final certification documentation.
“With safety as our clear priority, we have completed all of the engineering test flights for the software update and are preparing for the final certification flight,” said Boeing Chairman, President and Chief Executive Officer Dennis Muilenburg. “We’re committed to providing the FAA and global regulators all the information they need, and to getting it right. We’re making clear and steady progress and are confident that the 737 MAX with updated MCAS software will be one of the safest airplanes ever to fly. The accidents have only intensified our commitment to our values, including safety, quality and integrity, because we know lives depend on what we do.”
In addition, Boeing has developed enhanced training and education materials that are now being reviewed with the FAA, global regulators, and airline customers to support return-to-service and longer-term operations. This includes a series of regional customer conferences being conducted around the world.
CHICAGO, May 16, 2019 – Boeing has completed development of the updated software for the 737 MAX, along with associated simulator testing and the company’s engineering test flight. To date,...
Boeing завершил разработку обновленного программного обеспечения для 737 MAX, а также сопутствующие тренажерные испытания и инженерно-тестовый полет компании. На сегодняшний день Boeing эксплуатирует 737 MAX с обновленным программным обеспечением MCAS более 360 часов на 207 рейсах.
В настоящее время Boeing предоставляет дополнительную информацию в ответ на запросы Федеральной авиационной администрации (FAA), которая включает подробную информацию о том, как пилоты взаимодействуют с органами управления самолета и отображаются в различных сценариях полета. Как только запросы будут удовлетворены, Boeing совместно с FAA составит график своих сертификационных испытаний и представит окончательную сертификационную документацию.
"Безопасность является нашим безусловным приоритетом, поэтому мы выполнили все инженерно-технические испытания для обновления программного обеспечения и готовимся к окончательной сертификации", - сказал председатель правления, президент и генеральный директор Boeing Деннис Мюйленбург. "Мы обязуемся предоставлять FAA и глобальным регуляторам всю необходимую им информацию и делать все правильно. Мы добиваемся явного и неуклонного прогресса и уверены, что 737 MAX с обновленным программным обеспечением MCAS станет одним из самых безопасных самолетов, когда-либо летавших. Эти несчастные случаи только усилили нашу приверженность нашим ценностям, включая безопасность, качество и целостность, потому что мы знаем, что жизнь зависит от того, что мы делаем".
Кроме того, компания Boeing разработала усовершенствованные учебные и образовательные материалы, которые в настоящее время пересматриваются FAA, глобальными регулирующими органами и клиентами авиакомпаний для поддержки возврата в эксплуатацию и долгосрочных операций. Это включает в себя серию региональных конференций клиентов, проводимых по всему миру.
Переведено с помощью
www.DeepL.com/Translator