Комитет Бундестага одобрил сделку по покупке Германией у США вертолетов Chinook
Комитет Бундестага по обороне одобрил запланированную сделку по покупке Германией 60 вертолетов CH-47F Chinook у американской
www.aex.ru
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Примечание: This feature may not be available in some browsers.
Индонезия приобретет у США 24 новых истребителя F-15EX
F-15EX
Фото с сайта boeing.com
22 августа 2023 г., AEX.RU – Министерство обороны Индонезии в ближайшее время приобретет 24 новых истребителя F-15EX для своих ВВС у американской Boeing. Об этом сообщает ТАСС со ссылкой на индонезийское оборонное ведомство.
Как отмечается, соответствующий меморандум был подписан в ходе визита в США министра Прабово Субианто. Он выразил уверенность в том, что новейшие истребители внесут ощутимый вклад в оборонные способности Индонезии.
Прабово также разместил в соцсетях фотографию с церемонии подписания документа, которая прошла в штаб-квартире Boeing в Сент-Луисе (штат Миссури).
В то же время дополнительные детали предстоящей сделки не разглашаются. Ее еще должны будут официально одобрить власти США.
В США оценили стоимость аналога Су-57
19FortyFive: стоимость программы F-15EX может превысить затраты на F-35
Стоимость американского истребителя четвертого поколения F-15EX Eagle II может превысить стоимость самолета пятого поколения F-35. Подорожание программы разработки самолета, считающегося аналогом российского Су-57, оценили в публикации 19FortyFive.
Отмечается, что в скором времени каждый F-35A и F-15EX будет обходиться примерно в 80 миллионов долларов, а в рамках второй партии стоимость F-15EX возрастет до 90 миллионов. Более того, цена будет расти с каждой новой поставкой и достигнет 97 миллионов долларов за самолет к третьей партии.
https://lenta.ru/articles/2023/03/21/vks/
«Растущие расходы на малозаметные F-15EX могут привести к усилению давления с целью покупки вместо них F-35», — пишет издание. При этом в компании Boeing надеются, что экспортные поставки F-15EX позволят снизить стоимость самолетов.
Также сторонники программы F-15EX подчеркивают, что покупка самолетов четвертого поколения позволит поддержать промышленную базу. Автор уточнил, что Boeing и Lockheed Martin остаются последними американскими компаниями, которые строят истребители.
Ранее в ноябре издание Defense News писало, что Boeing планирует передать новый истребитель четвертого поколения F-15EX Военно-воздушным силам США почти на год позже первоначально запланированного срока.
В сентябре в публикации Popular Mechanics отметили, что один F-15EX, который способен нести до 12 ракет класса «воздух-воздух», может сбить шесть самолетов противника.
The F-35A Is Now Cheaper Than The F-15EX
The F-35 program ranks among the biggest boondoggles in military procurement history. But now the F-15EX, an enhanced variant of the fourth-generation fighter, is on track to be even more expensive.
By
John Rossomando
Published
2 days ago
https://www.19fortyfive.com/2023/11/the-f-35a-is-now-cheaper-than-the-f-15ex/#
The F-35 program ranks among the biggest boondoggles in military procurement history. But now the F-15EX, an enhanced variant of the fourth-generation fighter, is on track to be even more expensive.
Projections for the F-35A and the F-15EX put each plane at around $80 million. That cost is now expected to now reach $90 million for the F-15EX in Lot 2 under the contract finalized between Boeing and the Pentagon on Sept. 28. Jets in the Lot 3 contract are projected to cost $97 million apiece, and $94 million in Lot 4. ,
The new version of the 1970s vintage fighter includes a robust electronic warfare package called the Eagle Passive/Active Warning and Survivability System, or EPAWSS.
The F-15EX differs from prior F-15 models in that it features digital flight controls, advanced cockpit touch displays, and state-of-the-art sensors. It has over three times the weapons payload capacity of the F-35.
Costs Balloon
When the contract was signed a year ago for the first lot of aircraft, the cost stood at $80.5 million. This means that costs will increase each year until the fourth lot enters into production.
“We’re looking at ‘how do we buy at scale’. We’re looking at ‘how do we partner with suppliers for long-term affordability’. We’re looking at ‘how do we control our own costs in the factory, whether that’s kind of infrastructure cost or whether that’s efficiency that we can continue to build in?’” Mark Sears, vice president of fighters at Boeing, told Defense One. “Today’s economics and inflation and workforce instability—all of that is real and so we’re trying to be as proactive as possible about how do we try to overcome that or at least stem the growth in the future.”
Ballooning costs for the non-stealthy F-15EX could prompt increased pressure to buy F-35s instead.
Boeing hopes that foreign sales of the F-15EX will spread out the costs and make procurement cheaper.
https://observers.france24.com/en/m..._name$&utm_term=$section_name$&obOrigUrl=true
The F-35 and F-15EX Compared
The F-35’s radar cross-section is equivalent to an insect, while the F-15EX’s radar signature is over 40 feet across. F-35 Joint Program Office spokesperson Russ Goemaere told Defense One that the cost of each F-35A in production lots 15 through 17, delivered in 2023 through 2025, is $82.5 million per plane.
The F-16 remains in production for foreign militaries and costs $63 million per copy.
“We’re paying more and we’re getting something that’s markedly less than the value of the F-35,” Heritage Foundation Senior Research Fellow John Venable said.
https://drianismintist.com/c1435c93...d=$source_id$&c1=$ob_click_id$&obOrigUrl=true
Proponents of the F-15EX contend that buying the planes will support the industrial base — Lockheed Martin and Boeing are the last two companies still building fighter jets.
The Air Force initially planned to buy 144 F-15EXs, but the Biden administration cut that number to 80 in its 2024 budget proposal. It was partially restored to 104 by Congress in the 2024 proposal.
Sears noted that two of the eight projected Lot 1B F-15EXs have been delivered.
It remains to be seen whether Boeing can attract new foreign customers for the F-15EX to spread out the overall costs.
John Rossomando is a defense and counterterrorism analyst and served as Senior Analyst for Counterterrorism at The Investigative Project on Terrorism for eight years. His work has been featured in numerous publications such as The American Thinker, The National Interest, National Review Online, Daily Wire, Red Alert Politics, CNSNews.com, The Daily Caller, Human Events, Newsmax, The American Spectator, TownHall.com, and Crisis Magazine. He also served as senior managing editor of The Bulletin, a 100,000-circulation daily newspaper in Philadelphia, and received the Pennsylvania Associated Press Managing Editors first-place award for his reporting.
WRITTEN BYJohn Rossomando
John Rossomando is a senior analyst for Defense Policy and served as Senior Analyst for Counterterrorism at The Investigative Project on Terrorism for eight years. His work has been featured in numerous publications such as The American Thinker, Daily Wire, Red Alert Politics, CNSNews.com, The Daily Caller, Human Events, Newsmax, The American Spectator, TownHall.com, and Crisis Magazine. He also served as senior managing editor of The Bulletin, a 100,000-circulation daily newspaper in Philadelphia, and received the Pennsylvania Associated Press Managing Editors first-place award in 2008 for his reporting.
В Антарктиде впервые приземлился широкофюзеляжный Boeing 787 — видео
Сегодня
00:45
«Боинг» впервые приземлился в Антарктиде. Иллюстрация: CNN / Норвежский полярный институт
В Антарктиде впервые приземлился широкофюзеляжный Boeing 787 Dreamliner. Об этом сообщает CNN.
Boeing 787 Dreamliner авиакомпании Norse Atlantic Airways приземлился в Антарктиде в минувшую среду, 15 ноября. Взлетно-посадочная полоса на аэродроме Тролль длиной 3 тыс. метров и шириной 60 метров сделана из подручных средств — льда и снега. Воздушное судно вылетело из Осло и сделало остановку в Кейптауне, прежде чем прибыло на шестой континент.
На борту лайнера находились 45 человек, в основном ученые из Норвежского полярного института. Кроме того, «боинг» доставил в Антарктиду 12 тонн оборудования, необходимого для исследовательской станции «Тролль».«Dreamliner приземлился на аэродроме Тролль в среду сразу после 2 часов ночи — при ярком солнечном свете, так как в Южном полушарии сейчас лето. Это первый раз, когда Dreamliner — широкофюзеляжный самолет, который может перевозить до 330 пассажиров, в зависимости от модели, — добрался до шестого континента», — отмечает телекомпания.
Или боятся, но берут. Ёжик плакал, но ел кактус.Не боятся Максов брать))