Реестр Ми-8


Да МТ 93817 ,переделывали на " КНПП МИ",некоторое время летала в Казани бн 07 ,видимо прорабатывали один из вариантов установки ГОЭС.
 
Последнее редактирование:
3 вересня поточного року близько 15 години у повітряному просторі Туреччини в районі населеного пункту Орен (південно-східна частина Туреччини) під час гасіння лісових пожеж зазнав катастрофи військовий вертоліт Збройних Сил України Мі-8МТ бортовий №93182, внаслідок чого загинули п’ять членів екіпажу, в тому числі три громадянина України (командир екіпажу – працівник ТОВ “Авіакомпанія “Росьавіа” та два офіцери армійської авіації Західного оперативного командування Збройних Сил України).
http://www.gp.gov.ua/ua/news.html?_m=publications&_t=rec&id=68681&fp=751&s=print
 
Вот нарыл еще.
98628503 YA-KAB Вертикаль
9775338 бортовой неизвестен Вертикаль
9775339 в сведениях о торгах http://cc.bingj.com/cache.aspx?q="м...0&mkt=ru-RU&setlang=en-US&w=945844f7,ed62e832
7272 п UN-22391 Бейбарыс
c http://nigmaru.com/hl/highlight.php...ex.php?t-39173.html&code=1ccdd0&s=Mi 17 95716
Full company details:
7315 WISCONSIN AVE STE 800W
BETHESDA, MD 20814 US

The helo itself is a Mi-8MTV-1, c/n 95747 (which makes it a Soviet-built helo made for domestic use, so non-export, and possibly ex-military) registred as N353RH since april 2004. Harroff & Henchmen also operate the following Hips on 'contractor duties' in dusty places:

N393RH, c/n 95716 also a Mi-8MTV-1.
N52173 c/n 95840 (on the FAA register as a Mi-8, but because of it's c/n and building year 1992 it should be a Mi-8MTV)
N8065R c/n 108M06, (Mi-17)
N8066L c/n 108M13 (Mi-17)
N80652 c/n 108M10 (Mi-17).
Еще про них с фотками http://nigmaru.com/hl/highlight.php...guantanamo-la-60358&code=5b1ad1&s=Mi 17 95716
Les machines, achetées seulement $1.6 million dollars chacune étaient deux Mil MI-8MTV1 construits en 1991 et immatriculés 95716 (ex-CCCP-25100) et 95747 (ex-CCCP-215131) et ont subi des modifications à Ulan Ude, situé en Sibérie, une société de réparations russe historique. Moteurs plus puissants pour fonctionner en altitude (TV3-117MTV), peinture extérieure mat marron très foncé et marron moyen, avec deux numéros US de peints, N393MA (ex-95716) et N353MA (ex-95747). On y a bien surajouté les moyens de communication US : SATCOM, la chaîne d’infos numérique Harris Crypto KY-58, un GPS et un IFF pour éviter les tirs amis (source Air Forces Monthly, June 2003). Ces engins peuvent évoluer aussi en Irak, pour lequel ils reçoivent des équipements supplémentaires (*6). Comme propriétaire, on trouvait une firme nommée R J HARROFF BUSINESS ASSOCIATES LLC située 7315 WISCONSIN AVE STE 800W à BETHESDA, dans le Maryland... un des prête-noms de la société ARINC, en réalité. La firme en possède d’autres : le N393RH, c/n 95716 est un Mi-8MTV-1, le N52173 c/n 95840 un Mi-8MTV également le N8065R c/n 108M06, un Mi-17, comme les deux suivants N8066L c/n 108M13 et N80652 c/n 108M10. Ceci pour les numéros vérifiés. Pour mémoire, Oboron Prom, la firme d’Ulan-Ude qui retape les Mil fait aussi dans le VIP avec son modèle Mip-171 VIP. Le 3 février 2008, la firme vendait au Pakistan deux MI-171 "destinés à la lutte antidrogue", le Pakistan en possédant 30 au total... il n’y a donc pas que les Antonov Ruslan qui rapportent à Vladimir...
 
Последнее редактирование:
UAAF Helicopters in 1997
- AF-001, Mi-172, white overall, cheat line in Ugandan colours from front fuselage over the whole boom, remaining operational
- no serial, Mi-172, green&green camouflage, remaining operational
- AF-601, Mi-8MTV-2, green&green camouflage, exhaust difusers, remaining operational
- AF-602, Mi-17, fate unknown
- AF-603, Mi-8MTV-2, light earth&grey camouflage, exhaust difusers, remaining operational
- AF-604, Mi-8/17, remaining operational
- AF-605, Mi-8MTV-5, green&grey camouflage, exhaust difusers, remaining operational
- AF-606, Mi-17, fate unknown
- AF-607, Mi-17, green&earth brown camouflage, remaining operational

Notes about Ugandan Mi-17s
In addition to what is mentioned above about Ugandan Mi-17s, it is now certain that the UAAF has obtained additional helicopters of this type in the time-frame between 1998 and 2006. Namely, at least two UAAF Mi-17s and one Mi-172 are known to have been lost in various accidents since 1998, while several Mi-8/17MTV-5s were observed in service, all of them carrying serials known to have been worn by Mi-17s at earlier time.

The situation as of early 2006 was as follows:
- AF-601, Mi-8MTV-2, green&green camouflage, exhaust difusers, remaining operational
- AF-602, Mi-17, fate unknown
- AF-603, Mi-8MTV-2, light earth&grey camouflage, exhaust difusers, remaining operational
- AF-604, Mi-8/17, remaining operational
- AF-605, Mi-8MTV-5, green&grey camouflage, exhaust difusers, remaining operational
- AF-606, Mi-17, fate unknown
- AF-607, Mi-17, green&earth brown camouflage, remaining operational
- AF-611, Mi-8MTV-5, green&green camouflage, serial in yellow
- AF-615, Mi-8MTV-5, green&green camouflage, serial in black
http://www.acig.org/artman/publish/printer_190.shtml
 
Ми-8мтв2 95281 и Ми-8мт 93295 "AAL" приобретенный недавно и также выглядит 94385.
 
Авиакомпания Велталь-Авиа
RA-22718
RF-49412
RA-22717
RF-49411
RF-49409
RF-49414
Фото с сайта компании http://www.weltall.ru/html/
 
Последнее редактирование: