Окончательный отчет вышел 3 ноября 2019 г.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Примечание: This feature may not be available in some browsers.
Неправильная смазка в приводе стабилизатора - это можно понять. Серьезное упущение. А вот далее, отказ компьютеров в системе управления, верится с трудом. Скорее там были сообщения от этих компьютеров о том, что они не могут справиться с ситуацией, то есть отказ по внешним причинам.Завершено расследование по Smartlynx в Таллине.
The investigation determined as the cause of this accident being a combination of the following factors:
• the intermittent THSA override mechanism malfunction allowing to cause the loss of pitch control by both ELACs. This malfunction was due to the use of an inappropriate lubricating oil. The fact that the aircraft maintenance documentation does not require any test of the OVM during aircraft regular maintenance checks could have contributed to the result that the wrong oil in the OVM was left unnoticed during aircraft exploitation.
• SEC design flaw allowing for a single event, the left landing gear temporary dedecompression, to cause the loss of pitch control by both SECs. The absence of ground spoilers arming for landing in the context of touch and go's training may have contributed to the temporary dedecompression of the left main landing gear.
• The training instructor’s decision for continuation of the flight despite repetitive ELAC PITCH FAULT ECAM caution messages. The lack of clear framework of operational rules for training flights, especially concerning the application of the MEL, and the specific nature of operations that caused pressure to complete the training program may have impacted the crew’s decision-making process.
Датчик обжатия срабатывал не так, как обычно при штатной посадкея не понял фразу про шасси и что с ним случилось.
А что означает "неправильная смазка"?Неправильная смазка в приводе стабилизатора - это можно понять. Серьезное упущение. А вот далее, отказ компьютеров в системе управления, верится с трудом. Скорее там были сообщения от этих компьютеров о том, что они не могут справиться с ситуацией, то есть отказ по внешним причинам.
Не такая, какая должна была быть. "inappropriate"А что означает "неправильная смазка"?
This malfunction was due to the use of an inappropriate lubricating oil
А по русски можно?))Не такая, какая должна была быть. "inappropriate"
Несоответствующий, неподходящий, неуместный.А по русски можно?))
А что означает "неправильная смазка"?
Вязкость смазки в два раза больше, чем надо.The incorrect triggering of the PTA micro-switches was caused by a non-standard displacement of the OVM output piston which, in turn, was caused by a non-standard friction curve of the OVM clutch unit. The oil in the OVM was measured to be with almost twice of the viscosity of the oil required by the manufacturer.
Спасибо!Вязкость смазки в два раза больше, чем надо.
Обобжатие стойки. Ну эстонцы же писали Там еще где-то отказнонеправильнотказная работа есть в тексте .эту фразу не понял
Вот интересно, а какой вязкости пропишут вазелин и кому?Вязкость смазки в два раза больше, чем надо.
Вовсе нет:А что, TRI это господь бог, а не линейный пилот?
Вот интересно, а какой вязкости пропишут вазелин и кому?
Разобран он и перевезен в Германию, их антитеррор тренируется теперь.Серийный номер борта 1213...
Вовсе нет:
"The training instructor`s decision for continuation of the flight despite repetitive ELAC PITCH FAULT ECAM caution messages".
Но там времени сообразить особо и не было...