А почему он airbus, если он bombardier?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Примечание: This feature may not be available in some browsers.
https://aviaforum.ru/threads/novosti-kompanii-bombardier.42131/page-7А почему он airbus, если он bombardier?
Я думал это РэдВингз! Жуть, верно!Имхо, ужас.
Приход стратегического инвестора «всегда» рассматривался как приоритетный путь развития компании. По действующему бизнес-плану, к 2025 году перевозчик переходит на флот, составленный исключительно из Airbus A220-300. Сейчас 50 таких самолётов заказано, ещё 30 предоставлены в опционе, на оплату которого и разыскиваются деньги. Финансирование поставок основной полусотни «уже обеспечено».Технически, вся авиакомпания выставлена на продажу. Нет никаких ограничений, кроме законов Евросоюза.
Мартин Гаусс (Martin Gauss), генеральный директор airBaltic, в интервью ATWПервые выпускники у нас будут в 2019 году, к 2021-му у нас по плану 100 пилотов, готовых приступить к работе. Эта академия была очень значительной инвестицией: несколько миллионов в самолёты [Diamond DA42 Twin Star] и в саму школу.
airBaltic to phase out its Boeing 737 fleet in 2019
Riga. Latvian airline airBaltic announces that it will end its Boeing 737 fleet operations in autumn 2019, one year ahead of the original plan. The airline aims to minimize complexity and benefit from the additional efficiency of the Airbus A220-300 aircraft which will be the only jet type operated by airBaltic.
Martin Gauss, Chief Executive Officer of airBaltic: “Airbus A220-300 is the aircraft of our future and, by phasing out the Boeing 737, we will have the youngest jet fleet in Europe. The introduction of Airbus A220-300 has been very successful and provided the additional efficiency any airline is seeking in the highly competitive aviation market. Thanks to the good overall performance we took a decision to introduce a single type fleet of up to 80 (50 firm order and 30 options) Airbus A220-300 aircraft by 2022.”
So far airBaltic has received 14 of its Airbus A220-300 orders and eight new aircraft will join this year. The Airbus A220-300 has performed beyond company’s expectations, delivering better overall performance, fuel efficiency and convenience for both passengers and staff. In late 2018, airBaltic phased out three of its Boeing 737-500 aircraft. Currently the airline still operates six Boeing 737-300 and two Boeing 737-500 jets.
The Airbus A220-300 offers an excellent flying experience with such benefits for passengers as wider seats, larger windows, more hand luggage space in the cabin, improved lavatories and much more. The new aircraft is also considerably quieter – with a four times smaller noise footprint. Moreover, at the moment it is the greenest commercial aircraft in the world, as it is the first aircraft to have a transparent declaration of the life-cycle environmental impact, helping to reduce CO2 and NOX emissions by 20% and 50% respectively.
airBaltic serves over 70 destinations from Riga, Tallinn and Vilnius, offering the largest variety of destinations and convenient connections via Riga to its network spanning Europe, Scandinavia, the CIS and the Middle East. In summer 2019, airBaltic will introduce five new destinations from Riga to Dublin, Stuttgart and Lviv as well as Kos and Menorca.
При этом реестр то латвийский )Теперь самолет airBaltic Airbus A220-300 с регистрационным номером YL-CSJ окрашен в цвета эстонского флага...
ИМХО, у рейсов есть будущее, если ценник будет адекватен. Потребность на перелеты в Европу имеется, особенно после ухода финов.Лётчики Рижского авиаотряда с апреля с. г. после 28-летнего перерыва возобновляют полеты в Свердловск.
неполные 100 еур, экономомесли ценник будет адекватен
уже нет ихунылых 737 тоже непросто увидеть, говорят, их всего четыре штуки осталось
А что, остатки вывели уже?уже нет их
3 штуки летает же ещё вроде.уже нет их