Я вроде с того и начал. У свиссов огня тоже сначала не было, почувствовали запах (сигнализации не было в отсеке оборудования для онборд ентетейнмент), потом он пропал, объявили пам-пам и решили не суетиться и сесть спокойно, слив керосин. Когда увидели огонь - было поздно.
Можно посмотреть раскладку по времени у Swissair 111:
At 22:10 AT (01:10 UTC, 52 minutes after takeoff), the flight crew detected an odor in the cockpit and determined it to be smoke from the air conditioning system. Four minutes later, the odor returned and smoke became visible, prompting the pilots to make a "pan-pan" radio call to Moncton air traffic control, the area control center (ACC) station in charge of air traffic over the Canadian province of Nova Scotia. The pan-pan call indicated that there was an urgency due to smoke in the cockpit but did not declare an emergency as denoted by a "Mayday" call. The crew requested a diversion to Logan International Airport in Boston (234 nautical miles (433 km; 269 mi) away) before accepting Moncton ATC's offer of radar vectors to the closer Halifax International Airport in Enfield, Nova Scotia, 66 nautical miles (122 km; 76 mi) away.[1]:1–2
At 22:18 AT (01:18 UTC), Moncton Centre handed over traffic control of the plane to Halifax terminal air traffic control, the ATC station in charge of controlling traffic in and out of Halifax International Airport. Upon being advised by Halifax ATC that they were 30 nautical miles (56 km) from the airport, the crew requested more flight distance to allow the aircraft to descend safely from its altitude of 21,000 feet (6,400 m) at the time. The crew then requested to dump fuel to reduce their weight for landing. Halifax thus vectored the plane south toward St. Margaret's Bay[1]:2–3 where it was safe for the aircraft to dump fuel while remaining within 40 nautical miles of the airport.[1]:3
This allowed the fire to spread to the cockpit, eventually shutting off power to the aircraft's autopilot. At 22:24:28 AT (01:24:28 UTC), the crew informed Halifax that "we now must fly manually", followed by declaring an emergency. Ten seconds later, the crew declared an emergency again, saying "...and we are declaring emergency now, Swissair one eleven"; this was the last transmission received from Flight 111.[9]
The aircraft flight data recorder stopped operating at 22:25:40 AT (01:25:40 UTC), followed one second later by the cockpit voice recorder.
At 22:31:18 AT (01:31:18 UTC), the aircraft struck the ocean at an estimated speed of 345 miles per hour (555 km/h; 154 m/s; 300 kn).
22:10 местного времени - запах дыма, который они определяют, как идущий из системы кондиционирования воздуха и который затем исчезает.
через четыре минуты ( то есть 22:14) - запах появляется снова, и видимый дым теперь тоже, они объявляют 'PAN-PAN" и запрашивают возврат в Бостон, который аж в 433 км от них. Диспетчер им предлагает Галифакс, который всего 122 км.
22:18 их передают диспетчеру подхода Галифакса, в этот момент они в 56 км от аэропорта, они запрашивают уклонение, что бы снизится безопасно, затем запрашивают слив топлива, диспетчер даём им район для слива топлива в пределах 40 миль (75 км ) от аэропорта.
22:24 выключается автопилот, они информируют диспетчера, что теперь "полёт на руках" и объявляют "MAYDAY", больше связи с бортом не было.
22:25:40 отказ ЧЯ
22:31:18 - удар о воду.
вся аварийная ситуация заняла 21 минуту, цепочка отказов у них началась через 14 минут, у них был промежуток в 6 минут для захода и посадки с дистанции 56 км от аэропорта Галифакс до начала цепочки отказов, почти нереально, если бы они при первом запахе дыма пошли на посадку - то у них было бы 14 минут и порядка 160 км до Галифакса, и других аэродромов там не густо, скорее всего, им тот же Галифакс бы и предложили.
Вообщем, в любом случае шансов выжить у них было не так много.