К сожалению, ЕК дискредитирует себя как орган заботящийся о БП в первую очередь и способный внести действенные ограничения. Чтобы орган уважали, надо заставить исполнять его решения, а здесь получилось - "собака лает - ветер носит".По данным Евроконтроля, полеты в Симферополь и Севастополь запрещены до дальнейших уведомлений.
Зелёные человечки...Мы - это кто?))
Madam, Sir,
1. I have the honour to address you as the appropriate State Authority of aircraft operator(s) which
may use the airspace of the Simferopol flight information region (FIR).
2. Taking into consideration the recent publication by the Russian Federation of a series of notices
to airmen (NOTAMs) modifying the Simferopol FIR which is under the responsibility of Ukraine, and their
intent to provide air traffic services (ATS) within this airspace, I draw your attention to the possible existence of
serious risks to the safety of international civil flights.
3. Due to the unsafe situation where more than one ATS provider may be controlling flights within
the same airspace from 3 April 2014, 0600 UTC onwards, consideration should be given to measures to avoid
the airspace and circumnavigate the Simferopol FIR with alternative routings.
4. Alternative routings are available for those operators choosing to avoid the Simferopol FIR.
5. I would also like to invite the States concerned to assist in the accommodation of the re-routed
traffic to the maximum extent possible, in particular when the alternative routes would impact the overall
capacity of the regional network. In cases where the re-routed flights would have been subject to special
overflight permissions, I would ask for your flexibility to manage these scenarios with special assistance so that
the concerned flights could operate without interruption.
6. ICAO continues to actively coordinate with all involved authorities, international organizations,
airspace users and other States in the region regarding developments as they unfold, specifically those which
could impact flight safety.
7. I will notify you of any significant developments.
Accept, Sir/Madam, the assurances of my highest consideration.
Luis Fonseca de Almeida
ICAO Regional Director
Europe and North Atlantic
интересно какую фразу вы перевели как "хотите - общайтесь с симферополем" ?Вообще интересное заявление. Типа _хотите - общайтесь с симферополем, хотите - летите вокруг_.
интересно какую фразу вы перевели как "хотите - общайтесь с симферополем" ?
Alternative routings are available for those operators choosing to avoid the Simferopol FIR.
В общем, ЕСЛИ АК выберет не летать через Симферопольское пространство то мы к вашим услугам. А если выберет лететь то ... как выйдет так и выйдет.
(A0569/14 NOTAMNВ основном через зону UKFF (сейчас URFF). Куда "уплотнят" этот траффик? .
Совершенно верно. Не признают . Но русские народные сказки, тем не менее имеюся в наличииТехник, вот только Украина этого не признает. И - уже до 3го числа были случаи отказа на влет ВП Украины, если видят план через Симферопольскую зону (собственно, как теперь написано в НОТАМе выше - он закрепил то, что Украина делала ДО его появления)
А до этого, начинали векторить вокруг. Иди поди не выполни указание ОВД.
....
Этот вопрос не ко мне. Он - "не по окладу".И нахрена весь этот бардак. ...
На днях Ил-86 замечен в Симферополе.RA-86081,Сибирь - С7
Честно говоря, вполне симметричный ответ. Вот только невыгодно это. Экономика'с.Не, ну надо быть последовательными. Не хотят летать через Россию - пусть облетают. Всю.