Нет, не в конце полосы.на картинке за пятницу точка приземления в конце полосы.
я таки думаю, что касались они в начале. Так что такое сравнение выглядит слишком кривым.
Что изначально заходили высоко - понятно, а дальше только предполагать
на 28LПосадка осуществлялась на 28R, ее длина 3618м,
Гммм, надо же, не туда посмотрелна 28L
Почему на самолетах нет видеорегистраторов?
а что вы хотите увидеть то?Я думаю, пилоты В744, который рулил на ВПП, расскажут больше, он прямо перед ними долбанулся хвостом
In a tragic new twist, the San Francisco Fire Department said that one of the teenagers may have been run over by an emergency vehicle as first responders scrambled to the scene.
'One of the deceased did have injuries consistent with those of having been run over by a vehicle,' fire department spokeswoman Mindy Talmadge said. 'Many agencies were on the field yesterday.'
Autopsies to determine the cause of death will be conducted by the San Mateo County coroner's office, officials said.
Read more: http://www.dailymail.co.uk/news/art...ng-just-1-5-seconds-impact.html#ixzz2YQE7BHcB
Follow us: @MailOnline on Twitter | DailyMail on Facebook
а должны были? какой у них посадочный угол?Оттуда же: закрылки - 30 град.
На Yahoo говорят про низкую скорость на заходе, срабатывание трясуна на ручке и попытку ухода за 1,5 секунды до удара. Моторы работали нормально.
At a news conference, Hersman disclosed the aircraft was travelling at speeds well below the target landing speed of 137 knots per hour, or 157 mph.
"We're not talking about a few knots," she said.
Hersman described the frantic final seconds of the flight as the pilots struggled to avoid crashing.
Seven seconds before the crash, pilots recognized the need to increase speed, she said, basing her comments on an evaluation of the cockpit voice and flight data recorders that contain hundreds of different types of information on what happened to the plane. Three seconds later, the aircraft's stick shaker — a piece of safety equipment that warns pilots of an impending stall — went off. The normal response to a stall warning is to boost speed and Hersman said the throttles were fired and the engines appeared to respond normally.
At 1.5 seconds before impact, there was a call from the crew to abort the landing.
Немного занудона.
Термин "адмиральский узел" это, таки, мера длины, а не скорости.Но журнашляди, конечно, исходили не из этой ретро-тонкости.