Новости компании Boeing

Вот так вот - еще один, блин, упавший вниз:

http://www.flightglobal.com/article...ls-15-boeing-787-orders-defers-15-others.html

Qantas cancels 15 Boeing 787 orders, defers 15 others
By Siva Govindasamy

Qantas Airways has cancelled orders for 15 Boeing 787-9s and deferred the delivery of 15 787-8s to reduce capital expenditure amid a challenging operating environment.

This is the first major cancellation for the next generation medium-range widebody, and comes days after Boeing announced another delay to the first flight of the aircraft due to design issues.

Australia's national carrier, the biggest customer for the aircraft, still has firm orders for 35 787-9s and 15 787-8s after the cancellation. It says that the delay was not a factor in its decision.

"Qantas announced its original 787 order in December 2005, and the operating environment for the world's airlines has clearly changed dramatically since then," says the oneworld alliance carrier's chief executive Alan Joyce.

The "prudent" decision will reduce capital expenditure by $3 billion and still allow Qantas and its low-cost subsidiary Jetstar to "take advantage of growth opportunities and market demands, both domestically and internationally", he adds.

Under the new delivery schedule, its first 15 aircraft, 787-9s meant for Jetstar's international operations, will be delivered from mid-2013. Jetstar was originally due to take delivery of 15 smaller 787-8s in mid-2010.

Another 15 787-8s will follow over the 12 months from the fourth quarter of 2014 for Qantas' Australian domestic operations, and allow it to retire its remaining Boeing 767-300 fleet.

The final deliveries of 20 787-9s for both Qantas and Jetstar international operations will take place from the fourth quarter of 2015 through to 2017. Qantas retains options for an additional 50 aircraft.

It adds that details of the agreement with Boeing remain confidential, but "the settlement is materially in line with that previously recognised".

"The agreement we have reached with Boeing will provide greater certainty going forward in terms of our fleet renewal and growth strategies as well as broader resource planning and matching capacity with demand," says Joyce. "It will also allow Qantas to manage capital investment more effectively while still delivering an aircraft that offers sound prospects for our flying businesses and our customers."

He added that the airline remains confident that the 787 will provide Qantas and Jetstar with capacity growth and new routes, lower operating and maintenance costs, greater fuel efficiency, and improved environmental performance.

"The latest delay is disappointing, but we do not expect it to impact the Qantas Group given these changes to our delivery program. We remain committed to the aircraft as the right choice - for Jetstar's future international expansion, Qantas' growth and as a replacement for Qantas' 767-300 fleet," says Joyce.
 
В ближайшие 30 лет американская корпорация Boeing планирует вложить в проекты, реализуемые в России, а также закупку материалов около 27 млрд долларов. Как говорится в сообщении компании, подготовленном к церемонии открытия титанового СП Ural Boeing Manufacturing (UBM), эти средства будут вложены в программу сотрудничества с российскими партнерами в области производства титана, проектирование и разработку гражданской авиатехники, а также приобретение различных услуг и материалов. Boeing уже выполнил в РФ контракты на сумму свыше 5 млрд долларов, передает "Финмаркет".
Сегодня ОАО "Корпорация ВСМПО-Ависма" и компания Boeing открыли совместное предприятие Ural Boeing Manufacturing (UBM), которое выйдет на проектную мощность к 2010 году. Общий объем инвестиций в СП, которое, как ожидается, выйдет на проектную мощность к 2010 году, составляет 70 млн долларов.
СП создано для механической обработки титановых штамповок, производственная площадка расположена в Верхней Салде Свердловской области. Штампованные изделия из титана будут производиться для программы Boeing-787 Dreamliner. Окончательная обработка изделий будет вестись на предприятиях Boeing, а также его субподрядчиками.
"Стружка", полученная в результате процесса мехобработки, будет возвращаться для переработки на "ВСМПО-Ависма" для создания эффективной замкнутой цепи поставки для производства титановых штамповок и другой продукции.
Федеральная антимонопольная служба РФ (ФАС) удовлетворила ходатайство Boeing о приобретении 19,5% голосующих акций ЗАО "Урал Боинг Мануфэктуринг", говорится в сообщении ФАС. После покупки 19,5% голосующих акций в ЗАО американскому партнеру будет принадлежать 69,5% акций компании. Ходатайство было подано в ФАС 15 июня этого года.
ФСФР зарегистрировала допвыпуск акций ЗАО в феврале этого года, после размещения дополнительных акций уставный капитал СП составит 666,921 млн руб., он разделен на акции номиналом 100 рублей.
"ВСМПО-Ависма" является крупнейшим производителем титановой продукции в мире. Основной акционер корпорации - госкорпорация "Ростехнологии" (66%).
С 1997 года корпорация "ВСМПО-Ависма" поставляет примерно 25% титана, используемого компанией Boeing для производства гражданских самолетов.
Boeing - один из лидеров на рынке авиакосмических технологий и крупнейший производитель гражданских и военных самолетов. Компания поставляет продукцию заказчикам из более чем 90 стран мира.
Вместе с тем стоит отметить, что корпорация испытывает в настоящее время значительные сложности с продажей самолетов собственного производства. К примеру, она все еще не может запустить в небо свой флагманский проект Boeing Dreamliner, анонс которого состоялся несколько лет назад. Впрочем и Международное агентство по авиации не обещает авиаотрасли благополучного будущего в своем недавнем прогнозе.
http://www.newsru.com/finance/07jul2009/boeing.html
 
http://boeing.mediaroom.com/index.php?s=43&item=812

Boeing Announces New 787 Schedule and Third-Quarter Charge

CHICAGO, Aug. 27 /PRNewswire-FirstCall/ -- The Boeing Company (NYSE: BA) today announced that the first flight of the 787 Dreamliner is expected by the end of 2009 and first delivery is expected to occur in the fourth quarter of 2010.


The new schedule reflects the previously announced need to reinforce an area within the side-of-body section of the aircraft, along with the addition of several weeks of schedule margin to reduce flight test and certification risk. The company projects achieving a production rate of 10 airplanes per month in late 2013.

"This new schedule provides us the time needed to complete the remaining work necessary to put the 787's game-changing capability in the hands of our customers," said Boeing Chairman, President and Chief Executive Officer Jim McNerney. "The design details and implementation plan are nearly complete, and the team is preparing airplanes for modification and testing."

Based on the revised schedule and other assumption updates, the company has determined that the 787 program is not in a forward-loss position.

However, separate from the updated program profitability assessment, the company has concluded that the initial flight-test airplanes have no commercial market value beyond the development effort due to the inordinate amount of rework and unique and extensive modifications made to those aircraft. Therefore, costs previously recorded for the first three flight-test airplanes will be reclassified from program inventory to research and development expense, resulting in an estimated non-cash charge of $2.5 billion pre-tax, or $2.21 per share, against third-quarter results. This charge will have no impact on the company's cash outlook going forward.

The 787 team working the side-of-body reinforcement has completed initial testing and is finalizing design details of new fittings that are expected to ensure full structural integrity of the joint. The static test procedure that uncovered the issue will be repeated and the results fully analyzed before first flight is conducted. Fatigue testing also will be performed on stringer components to validate the long-term durability of the modification.

The first 787 test airplane and static test unit have been prepared for the new fittings. Installation is expected to begin within the next few weeks.

Boeing will discuss this announcement during a webcast starting at 10:00 a.m. EDT today. That webcast is accessible through www.boeing.com. The company will update its 2009 financial guidance in October when it reports third-quarter results.
 
Сегодня по Евроньюс сказали, что после этой новости акции Боинга выросли на 8%. Потому что аналитики уже всерьёз полагали, что Дримлайнер вообще не полетит.
 
Ну, вот и головы полетели:

http://boeing.mediaroom.com/index.php?s=43&item=818

Boeing Executive Scott Carson Announces Retirement; Albaugh Named Commercial Airplanes Leader, Muilenburg to Head Integrated Defense Systems
CHICAGO, Aug. 31 /PRNewswire-FirstCall/ -- Boeing Commercial Airplanes President and CEO Scott Carson announced today that he will retire from the company at the end of the year.

Boeing Chairman, President and CEO Jim McNerney has named Jim Albaugh, 59, to Carson's leadership role at Boeing Commercial Airplanes (BCA), and Dennis Muilenburg, 45, to succeed Albaugh as president and CEO of Boeing Integrated Defense Systems (IDS). Both appointments are effective Sept. 1.

Carson, 63, has led BCA since 2006 after two years heading up the unit's sales organization, where he was credited with reinvigorating sales of Boeing commercial airplanes and related services to airline customers and leasing companies around the world. He previously served as BCA's executive vice president and chief financial officer, where he led the finance and business strategy organizations, as well as information systems and services. He also held leadership positions in the company's defense business and was the first president of Connexion by Boeing.

"The Boeing board of directors and I appreciate Scott's long record of accomplishment across many disciplines, functions and businesses, and the enduring contributions he has made to Boeing through 38 years of service," said McNerney. "Thanks to his leadership and operational experience, Boeing Commercial Airplanes has performed extremely well in a tough business environment and remains positioned solidly for continued market success."

McNerney said that Carson and Albaugh will work together to ensure a smooth transition of customer and other business relationships, and that Carson will also assist on special projects for the company through year end. He will continue to lead the United Way of King County's 2009-2010 fund-raising campaign, even after his retirement.

Albaugh, a 34-year company veteran with extensive experience in development programs and manufacturing, has led Boeing's defense, space and associated services businesses since 2002. Under his leadership IDS revenue has grown from $25 billion to an expected $34 billion in 2009, and now accounts for roughly half of Boeing's annual sales. Prior to his most recent assignment, he led Boeing's growth in space and communications, including network-centric operations, global missile defense, combat systems, and system-of-systems technologies. He began his career with Rockwell's aerospace and defense businesses, which Boeing acquired in 1996.

"Jim is a seasoned and effective aerospace executive with substantial experience leading and integrating technically complex businesses and programs from initial development through full production and delivery. His program management and engineering focus will help ensure the success of BCA's key development and production programs," McNerney said. "On top of that, as a Washington state native and the leader of more than 9,000 IDS employees working in the Puget Sound region, he is familiar with the people, issues and programs in the area. He is the ideal leader for BCA at this time," he added.

Muilenburg moves to his new position from Integrated Defense Systems' Global Services & Support unit, where he served as president of the $8 billion business that provides global after-delivery support for military platforms and systems, as well as a broad array of defense and government services. Prior assignments include leadership of the Combat Systems Division and Future Combat Systems, the company's development program for the U.S. Army. He also led the overall engineering development of Boeing's program to modernize global air traffic management systems.

"Dennis is ready to step up and lead the IDS team," said McNerney. "His experience in technology integration; track record delivering large-scale programs on time and budget; and work with customers in new, developing markets will help us generate new momentum and long-term growth," he added.

Albaugh holds bachelor's degrees in mathematics and physics from Willamette University, and a master's degree in civil engineering from Columbia University. He will relocate soon to the Seattle area.

Born in Iowa, Muilenburg earned a bachelor's degree in aerospace engineering from Iowa State University and a master's degree in aeronautics and astronautics from the University of Washington. He will continue to be based in St. Louis and spend substantial time in the Washington, D.C. area.

A replacement for Muilenburg will be named at a later date.
 
4 сентября Всемирная торговая организация вынесла первое решение по спору между американским производителем самолетов Boeing и его французским конкурентом Airbus. США считает, что французская компания получила незаконную финансовую поддержку от Евросоюза, что позволило ей с нарушением законов о конкуренции выйти на лидирующие позиции в отрасли. Суть и детали решения ВТО находятся в строжайшей тайне. Дело "США против Евросоюза" стало самым крупным коммерческим спором в истории ВТО.

4 сентября пресс-секретарь ВТО Кит Роквелл раздал собравшимся в Женеве американским и европейским дипломатам и представителям компаний экземпляры первого решения торговой организации по жалобе США на действия Airbus. Решение ВТО совершенно секретно. Как заявил представитель организации, никакие детали его не будут преданы огласке в течение нескольких месяцев. Каждая сторона получила только по одной распечатке решения и по одной копии его в электронном виде, доступном только для чтения. Рассмотрение жалобы США тоже проходило в тайне. ВТО объяснила это работой с важной финансовой информацией о деятельности Airbus.

"Мы можем подтвердить, что мы получили конфиденциальное промежуточное решение из секретариата ВТО. Это документ более чем на 1 тыс. страниц. Мы его тщательно изучим", — сказал представитель Европейской торговой комиссии Лютц Геллнер.

По мнению американской стороны, французский производитель самолетов получил многомиллиардную поддержку от стран Евросоюза. По подсчетам Boeing, за последние два десятилетия Airbus получил субсидии от Франции, Германии, Испании и Великобритании на $205 млрд. В результате французской компании удалось стать лидером в области самолетостроения, выпустив, в частности, модель A380. Как считают США, правительственные субсидии были нелегальны, так как нарушали международные нормы о защите конкуренции. США надеются, что ВТО примет по отношению к Airbus санкции, которые остановят выпуск лайнера А350.

В ответ Евросоюз обратился в ВТО с аналогичным иском в отношении США. ЕС указал, что компания Boeing в обход закона финансово поддерживалась американским правительством и NASA, а также рядом налоговых льгот от правительств других стран. Об этом напомнил Геллнер, сказавший, что "теперь Евросоюз ожидает такого же промежуточного решения по иску, поданному ЕС против США". Правда, Евросоюз вменяет в вину США сумму, почти на порядок меньшую, чем фигурирует в иске американского правительства, — $24 млрд.

Спор США и Евросоюза стал самым крупным в истории ВТО.

Решение Всемирной торговой организации отразится на мировом авиационном рынке и затронет, как полагают эксперты, интересы Бразилии, Канады, Китая, России и Японии. "Конечно, для нас очень важно решение ВТО, потому что оно изменит правила игры в отрасли", — сказал ранее глава МИД Бразилии Сельсо Аморим.
http://www.kommersant.ru/doc.aspx?DocsID=1233277
 
Вашингтон. Бывший менеджер Boeing признался в уклонении от уплаты налогов с помощью счетов UBS
www.k2kapital.com 06.10.2009

Бывший менеджер по продажам компании-производителя самолетов Boeing Co признал себя виновным в скрытии почти $2 млн. на счетах швейцарского банка UBS AG в рамках дела по незаконному накапливанию средств за пределами США, сообщает Reuters.

Роберто Ситтадини (Roberto Cittadini) предъявлено обвинение в подаче ложной налоговой декларации, где он не указал наличие секретных счетов в UBS, а также не сообщил о полученных с их помощью доходах. Бывшему менеджеру грозит до трех лет тюрьмы, штраф в размере до $250 тыс., а также гражданский штраф в 50% от самого высокого баланса на его счетах между 2001 и 2007 годами, отметили в министерстве юстиции США. Окончательный приговор Ситтадини будет оглашен в январе 2010 года.

Его явка с повинной стала седьмой с начала расследования американских налоговиков в отношении граждан США, укрывавших свои доходы на счетах UBS. В феврале этого года швейцарский банк урегулировал тяжбу с правительством США по этому поводу, выплатив штраф в размере $780 млн. UBS также передал властям США имена граждан США, владеющих 250 счетами в швейцарском банке. Около 150 из них были переданы прокурорам по всей стране с целью довести дела их владельцев до суда. В отдельном соглашении в августе этого года UBS согласился передать детали еще 4,45 тыс. счетов, принадлежащих американцам.

Внутренняя налоговая служба США начала программу налоговой амнистии, в рамках которой всем владельцам оффшорных счетов предлагается оформить явку с повинной до 15 октября текущего года.
 
:http://www.flightglobal.com/article...-to-drawing-board-on-portion-of-787-wing.html

6/10/09

FLIGHTBLOGGER: Boeing returns to drawing board on portion of 787 wing fix
By Jon Ostrower

While Boeing continues installation of the 787 wing fix, engineers have returned to the drawing board to redesign a crucial portion of the reinforcement, Flightglobal affiliate FlightBlogger reports.

As a result, sources say the 2009 first flight target could be in jeopardy as engineers work to redesign the fix for four remaining wing stringers.

Scott Fancher, vice-president and general manager of the 787 programme commented:

"The design of the side-of-body solution is on track. Installations of the fittings are proceeding well and we are pleased with the progress we are making on this important effort. We continue to be on track to fly the 787 by the end of the year."

Boeing will provide a more detailed update on the side-of-body reinforcement on 21 October during the company's third quarter earnings call.

Boeing announced on 23 June that it had cancelled plans for first flight due to structural deficiencies requiring reinforcement at the side-of-body of the aircraft where the wing meets the centre wing box.
 
vm, ну это видимо чертежная доска в электронном виде
 
Lexich, прикол в том, что Боинг - чуть ли не первая в мире компания, начавшая проектировать в 3D, еще в 1981-м
 
Lexich, дык, чертежей-то там нету, даже электронных
 
да че пристали-то? ну ясно же, что это выражение относится к стадии проектирования а не конкретно к карандашу с ватманом

дык, чертежей-то там нету, даже электронных
как это?? проектировать в 3Д без электронных чертежей??
 
m, чертеж - плоское условное изображение, предназначенное для чтния чловеком. В полном 3Д цикле в нем нет нобходимости - танцуют сразу от объемной геометрии, она и идет затем в станки и сборочные автоматы. На самом деле так и суперджт делают, чертежи только "для закону" делают, да и то в основном общго вида, не детальные.