vikki56
Старожил
Вот еще интересный "разбор полетов" от ATSB, где во время полета коротнул обогрев правого стекла на A330:
https://www.atsb.gov.au/media/2500360/ao-2009-027 final.doc
Правда, в том случае пожар удалось потушить.
ACARS signals from the jet indicated Error 3044 malfunction in the windscreen heater
NTSB's Report ENG10IA029 noted about the windscreen heater fire in United Airlines Flight UAL 27, 16 May 2010 said
"...from the period of January 2001 through May 2010, they [Boeing] had received a total of 35 reported smoke/flame events associated with the screw and lug type power terminal connections on Boeing 747, 757, 767 & 777 windshields."
Same report noted July 27, 2010, the pilots of Delta Airlines flight 1553 suffered a windshield fire, on on January 21, 2004, a B757 of Air Greenland suffered a windshield fire and on January 25, 2004, American Airlines flight 1477 suffered a windshield fire departing Dallas Fort Worth.
Такие случаи с обогревом стекол были не единичны, но принимались ли защитные меры после этого на всех моделях самолетов?
Т.е. если нарушался контакт или замыкали кабели срабатывала ли защита в блоке авионики.