А кто? Аэромехико или наши?
Какая разница. Такие мантры звучат на всех встречах представителей правительств городов, регионов, государств между которыми нет прямого авиасообщения. Ну вроде как о погоде поговорить.А кто? Аэромехико или наши?
Avianca cancels 20 A320neo orders
By Jon Hemmerdinger7 January 2020
Colombian airline Avianca has cancelled 20 Airbus A320neo purchase commitments and delayed Airbus deliveries of A320neos until 2025, marking another step in the carrier’s financial transformation effort.
“The company has reduced its firm commitments to 88 A320neo aircraft from 108,” Avianca says in a 7 January media release. “Previously scheduled firm A320neo-family deliveries in 2020 through 2024 have been deferred or cancelled.”
The airline now expects deliveries of new A320neo-family aircraft from Airbus to resume in 2025 at a rate of 20 annually, continuing into 2029.
However, the company also says on 7 January it reached agreements to lease up to 12 A320neos from aircraft lessor BOC Aviation for 12 years, with deliveries of those narrowbodies to start after 2023.
Terms of that deal remain unknown, as does how the revised fleet plan affects the breakdown of A320neo subtypes in Avianca’s fleet.
The carrier, which did not respond immediately to questions from FlightGlobal, has held orders for both A320neos and A321neos, according to Cirium fleets data.
Avianca says it revamped the fleet plan “in cooperation with Airbus” and that the changes “tailor its aircraft commitments to its future requirements”.
“These agreements provide comprehensive financial benefits, with significant [capital expenditure] reduction in the period through the end of 2024,” the Bogota-based company says.
Airbus did not immediately respond to a request for comment from FlightGlobal.
The fleet changes come as part of an ongoing business transformation the company calls “Avianca 2021”. That project, which aims to shore up Avianca’s financial position and strengthen its Bogota hub, has already seen Avianca reduce its A320neo commitments.
Also on 7 January, Avianca says it has “reached a mutually beneficial agreement with Boeing with regards to the outstanding 787-9 deliveries”.
The airline, which Cirium shows holds two outstanding 787-9 orders, provides no further details about the 787 agreement.
Boeing declines to comment.
Avianca’s operation was hammered several years ago when problems with the 787’s Rolls-Royce Trent 1000 engines forced the airline to ground its 787s.
Breaking: Air Italy Announces Liquidation And Suspension Of Operations - Simple FlyingAir Italy объявила о приостановке полетов с 25 февраля. Итальянский перевозчик будет ликвидирован после вчерашнего собрания акционеров. Qatar Airways является ключевым акционером авиакомпании, владеющей 49%.
...
Qatar Airways опубликовала заявление относительно производства по делу о несостоятельности Air Italy. Авиакомпания заявила, что «вновь готова сыграть свою роль в поддержке роста авиакомпании» . Тем не менее, это «было бы возможно только с обязательством всех акционеров» . Таким образом, кажется, что не все были на борту с идеей спасения перевозчика.
Не то, чтобы экзотическая компания, но.. еще одна итальянская компания прекращает свою деятельность - Вслед за "Эрнестом" с 25 февраля прекращает полеты AirItaly
Breaking: Air Italy Announces Liquidation And Suspension Of Operations - Simple Flying
В парке компании из 12 самолетов было 4 "Макса". Их "заземление" сыграло свою роль в нарастающих убытках и нынешнем крахе.
ИМХО, все дело в катарском инвесторе - как только он слился псевдо чудо умерло. Бог с ним с Air Italy. По существу уровень нашего IFly. А вот Меридиану, которую по сути слили туда, да, жалко.Не в Максах видимо дело, наткнулся тут на трип-репорт, тут кто хочешь разорится если гонять 330е через океан для пары десятков человек
катарцы готовы были продолжить вливания, но второй акционер был против. Меридиану никто никуда не сливал/ вливал: ей просто дали более звучное имя (кстати, ранее и принадлежавшее второму акционеру), достав его из нафталинаИМХО, все дело в катарском инвесторе - как только он слился псевдо чудо умерло. Бог с ним с Air Italy. По существу уровень нашего IFly. А вот Меридиану, которую по сути слили туда, да, жалко.
Возможно. Не буду спорить. У меня сложилось впечатление, что Аль Бакер ждал кончины Алиталии и не дождался.катарцы готовы были продолжить вливания, но второй акционер был против. Меридиану никто никуда не сливал/ вливал: ей просто дали более звучное имя (кстати, ранее и принадлежавшее второму акционеру), достав его из нафталина