Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Примечание: This feature may not be available in some browsers.
Time displayed in photos of computer screen in cockpit of Lion Air Boeing 737 Max indicated they had been taken before the repair was performed.
Тут вопрос не в том кто как сказал бы, а как в чек-листах Боинга написано. И как это прочитали те у кого английский не mother languageя бы вообще сказал repetitive
Вот этот примитив ,сам по себе и удивителен для самолета 21 века, сразу вспоминается Ту-134 Точно так же удивляет отсутствие перед носом у капитана, двух кнопок, одна из них отключает флюгарки от автоматики управления полетом, а вторая отключает тряску штурвала, подобная архитектура уже давно применяется на других самолетах и я уже не раз писал об этом.Звук издаваемый штурвалом перекладки стабилизатора очень сложно не.....
Косяк алгоритмов ЭДСУ на ослике был сразу же исправлен после всем известного случая на первом самолете и никто при этом инциденте не пострадал. А "умная" электроника боинга ,прикрученная к системе управления придуманной в шестидесятые годы ,угробила два самолета с пассажирами. Почувствуйте разницу.Павел, давайте про "'этот примитив" не будем
А то, я тоже смогу кое-что припомнить про ослика... и мы точно пойдем по новому
In “What Really Brought Down the Boeing 737 MAX?” William Langewiesche draws the conclusion that the pilots are primarily to blame for the fatal crashes of Lion Air 610 and Ethiopian 302. In resurrecting this age-old aviation canard, Langewiesche minimizes the fatal design flaws and certification failures that precipitated those tragedies, and still pose a threat to the flying public. I have long stated, as he does note, that pilots must be capable of absolute mastery of the aircraft and the situation at all times, a concept pilots call airmanship. Inadequate pilot training and insufficient pilot experience are problems worldwide, but they do not excuse the fatally flawed design of the Maneuvering Characteristics Augmentation System (MCAS) that was a death trap. As one of the few pilots who have lived to tell about being in the left seat of an airliner when things went horribly wrong, with seconds to react, I know a thing or two about overcoming an unimagined crisis. I am also one of the few who have flown a Boeing 737 MAX Level D full motion simulator, replicating both accident flights multiple times. I know firsthand the challenges the pilots on the doomed accident flights faced, and how wrong it is to blame them for not being able to compensate for such a pernicious and deadly design. These emergencies did not present as a classic runaway stabilizer problem, but initially as ambiguous unreliable airspeed and altitude situations, masking MCAS. The MCAS design should never have been approved, not by Boeing, and not by the Federal Aviation Administration (FAA). The National Transportation Safety Board has found that Boeing made faulty assumptions both about the capability of the aircraft design to withstand damage or failure, and the level of human performance possible once the failures began to cascade. Where Boeing failed, the Federal Aviation Administration (FAA) should have stepped in to regulate but it failed to do so. Lessons from accidents are bought in blood and we must seek all the answers to prevent the next one. We need to fix all the flaws in the current system — corporate governance, regulatory oversight, aircraft maintenance, and yes, pilot training and experience. Only then can we ensure the safety of everyone who flies.
..
Я сам испытал те трудности с которыми столкнулись пилоты в роковых полетах
I know firsthand
C учетом того что он ранее пояснил что лично проиграл обе ситуации на тренажере, дословное "я знаю из первых рук о трудностях с которыми..." -> "я сам испытал те трудности которые..." имхо допустимо.Ну я бы смягчил до "мне знакомо"
First Hand - из первых рук. Но до этого, он уточняет "have flown a Boeing 737 MAX Level D full motion simulator " где ознакомился.Ну я бы смягчил до "мне знакомо"